tirsdag 28. februar 2012

Retro red: Testing av Lomography Redscale XR 50-200 Iso film

Det tok meg litt tid. Først å ta ut filmen, deretter å fremkalle den og enda litt mer tid før jeg skriver om den. Jeg har ikke noen unnskyldninger. Hva jeg derimot har er en smule skuffelse. Ikke over filmen per se, men over fotolab'en. Dette fordi filmen/negativene tydelig har blitt ripet opp under et ledd i fremkallings/scanningsprosessen og at negativene i tillegg var scannet inn speilvendt... Dette finner jeg meg ikke i for 240 kr per film! Så, derfor skal jeg både lete etter ny lab (har fått tips om en ny fotograf i Hamar, så det lover godt) og begynne å spare til egen negativscanner. Det er synd at filmen ble behandlet slik for jeg har hittil vært svært fornøyd med Holland Foto. Hyggelige folk og rimelig effektive også. Bransjen burde bry seg om analog fotografi litt mer. Men nok om det! Her kommer noen bilder fra mitt første forsøk med Redscale film, matet i lille frøken Diana noe som igjen betyr at det er 35 mm film. Enjoy!

Høst i Hamar Park: Mitt favorittbilde på rullen

Feforvatnet tatt på hyttetur i høst. Synd blå striper ødelegger stemningen. 

Nysnø på Fefor tatt i høst. 

Bybanen i Bergen. Har ennå til gode å reise med den...

Høst i Bergen

Fisketorget og Fløifjellet, Bergen viste seg på sitt beste, altså sol!

Mariann & meg på innflyttingsfest hos Tina i sommer. Tatt inne med blitz = støy. Men liker effekten likevel.

Høstsol, det fineste lyset tror jeg. 

Jeg var ivrig etter å se resultatet siden jeg liker retrofølelsen av redscale/IR film. Og jeg ble stort sett fornøyd! Ikke de beste resultatene innendørs med blitz, men det ante meg. MYE bildestøy der. Neste gang tester jeg et annet kamera og skrur ned ISO'en litt, tror jeg. Neste prosjekt er test av tungsten-film. Meget spent på resultatet der!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)