tirsdag 5. juni 2012

Lubitel 2: My heart just skipped a beat

En helt vanlig kveld i heimen. I sofaen sitter vi å drikker kaffe med hver vår mac på fanget. Kjæresten er oppslukt av bobler og busser og jeg har forvillet meg inn på ebay, enda jeg vet hvor farlig det kan være. Og da ser jeg det. Et særdeles vakkert eksemplar: Et LOMO Lubitel 2. Jeg tør ikke se på prisen, for jeg blir alltid så lei meg.. Men, vent! Jeg øyner en mulighet til å klikke hjem et twin reflex camera til en svært hyggelig pris, for en gangs skyld. Selv Lomography som har nyprodusert Lubitel 2s yngre bror Lubitel 166 forlanger over 2000 kroner for et slikt type kamera. Så klart, de nye kommer med garanti, noe ebay-funnene mine ikke gjør. Og det er jo et pluss. Men jeg synes ikke alltid det veier opp den høye prisen for kameraer som i hovedsak er laget i plast.. Men, dette har jeg synset over før. La oss bare si at dette var en sjanse jeg måtte gripe! I saw, I bid, I won! Og for en liten uke siden hentet jeg min nye russiske venn på posthuset og danset hele veien hjem. 

Lubitel 2: Vakkert!

Jeg er helt betatt, tross i at jeg faktisk ikke har fått prøvd det ennå. Utseendemessig er det kremen av retrokameraer og jeg blir ikke leie av å knipse bilder av det og legge de ut på Instragram. Jeg har planer om å teste det ut i løpet av uka for jeg har så lyst å ta det med på ferie i sommer. Men da er det jo greit å vite at det fungerer også.. For jeg kan jo ikke ta med alle kameraene mine på ferie, eller? Tilsynelatende er alt i sin skjønneste orden, så jeg er ikke for bekymret. 

Lubitel 2 pyntet med syriner for anledningen. 
Jeg har skrevet litt mer spesifikt om Lubitel 2 på kamerasiden min om du vil lese mer. Der finner du forøvrig litt info om alle kameraene i samlingen min.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)