onsdag 20. juni 2012

Into the blue: X-pro

Solnedgang fra flyet om jeg ikke husker feil.

Angkor Wat i Kambodsja

Ta Prohm - Jungeltempelet, Ankor Wat
Bayon, Angor Wat


Gummitreplantasje på Koh Kood, Thailand. Et magisk sted stemningsvis. 



Palmesus
Happy coincidence, èn av filmene jeg fremkalte i forrige uke viste seg å være en slide film eller lysbildefilm på godt norsk, og siden jeg ba om C41 fremkalling ble den kryssprossesert. Jeg bruker som regel negativfilm, med unntak av tungsten-film (innlegg kommer snart...)  så tenkte ikke på å se nøyere over filmene i kjøleskapet før jeg leverte dem. Jeg har prøvd meg på kryssprossesering før, men uheldigvis var det filmen som var i Smena 8M kameraet mitt som gikk i stykker, så ingen av bildene ble noe av (hmpf!). Ergo har jeg ikke fått testet det ut skikkelig, før nå da. Kryssprossesering er for å sitere Forrest Gump like a box of chocolates, you never know what you're gonna get! Så det er et sjansespill. Filmen som nå ble kryssprossesert (eller x-pro for å være fancy) var fra Kambodsja og Thailand-ferien vår i januar. Det ble mange godbiter, men også noen ekle fylt med aprikoskrem og likør.. Vel, noen av bildene ble rett og slett for kornete eller utvasket. Men jeg dveler ikke ved det siden ferien ble godt dokumentert av 4 (!) andre kameraer. 

Mange av bildene fikk et herlig blåskjær over seg noe jeg liker veldig godt. Derfor: Into the blue. Jeg skal definitivt teste ut x-pro igjen. Det er jo det uforutsigbare som gjør det spennende! Bildene over er forøvrig tatt med Diana Mini-kameraet mitt. 

Vil du lese mer om Kambodsja-turen kan du gjøre det her. Og om Thailand-turen kan du lese her, her og her. Jeg har en del innlegg om Thailand generelt, både fra felt og ferier så sjekk de gjerne ut :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)