onsdag 14. desember 2011

La Sardina: De første bildene

Jeg har egentlig hatt bildene en god stund, men har ikke hatt tid eller overskudd til å vise dem frem. Før nå, that is! Blir et kjapt innlegg i "lunsjpausen" min fra eksamenslesning. Å, som jeg gleder meg til å dra litt oftere ut med kameraene mine! For ikke å snakke om knipse masse masse masse ferie-lomos! 

Det er nesten litt flaut at jeg har hatt Sardinboksen min siden juni/juli og at det rakk å bli høst før filmen var tatt ut. Og at det nå er vinter med snø/ishelvete gjør det ekstra koselig å se på sommerminnene. Picknic i parken, strandkos i sola, så de første høstfargene. Jeg var spent på hva La Sardina hadde å by på. Det virker veldig plastisk (?), mer plast enn lille frøken Diana, og er veldig, veldig lett. 

Hipstaprint av La Sardina tatt tidligere i høst

Jeg mistenkte at resultatene kanskje ikke ble like bra som med Diana Mini, at jeg fikk veldig mye light leaks, så jeg var veldig spent. Spesielt på hvor godt det stemte at kameraet er veldig bra for portrett/selvportrett. Og jeg ble skikkelig overrasket! Positivt overrasket. Filmen jeg brukte var en helt ordinær C41 fargefilm 100 ISO fra Lomography. Og bildene ser nesten kryssprossesserte ut! Fantastisk moro, synes jeg selv. Så her kommer et lite utvalg:

Grilling i parken

Happy-Pål

Fotosafari på det gamle industriområdet ved jernbanen

Mjøsa en høstkveld. Ser kryssprossesert ut, sant? 
Keeping track, høhøh


Tester dobbeleksponering. 

Høsthimmel

Ingen light leaks, klare, skarpe bilder, uforutsigbarheten er der likevel, spesielt med tanke på fargeresultat, så absolutt et kamera jeg liker og anbefaler. Jeg synes light leaks kan være sjarmerende, men trenger ikke effekten på alle kameraene akkurat. Som det meste (alt?) fra Lomography betaler du MYE for design, så jeg er enig i at det er mye å betale for et lo-fi kamera i plast. Men liker du stilen, er det verdt pengene. Finnes langt dyerer hobbyer, som... Golf! Biler! Og for meg får kameraene meg ut på tur, får tankene til å vandre, og jeg liker det. Om blitzen til La Sardina blir billigere skal jeg vurdere det. Kan jo være gøy å bruke kameraet inne og i low-light settinger. Jeg gleder meg allerede til neste rull! Til å ha tid til fotosafarier igjen. Og til å teste ut Vilia, ikke minst. Må prøve å få til det før jeg reiser på ferie, går det? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)