torsdag 21. desember 2017

21.desember

Hurra! Vi er (nesten) ferdige til jul! Tobias var tålmodig med på de siste innkjøpene (om jeg ikke har glemt noe) i dag. Ikke så værst kaos heller. Ganske levelig i grunn. Men neste år orker jeg ikke siste liten. Noterer bak øret at planen for neste år er å ha alt klart i november så desember bare kan brukes på kos. Høres ut som en særdeles god ide!

Det skal sies at vi har en svært lav terskel for julestri her i huset. I fjor var første året vi hadde juletre. Vi har reist bort i jula mange ganger for å komme unna kjas og mas. Men Tobias sin første jul (ikke at han kommer til å huske ei barnål) er koselig å feire hjemme. Jeg gleder meg til julen, å ha tid sammen bare oss tre, og så klart sammen med familie. Vi har ikke reflektert så mye over hvilke tradisjoner vi vil skape, Pål og jeg, da vi ikke er så tradisjonsbundne noen av oss. Men noen små ting må vi pønske ut, som vi kan gjenta hvert år, som ikke er så stedsbundet og tidkrevende. Jeg kunne virkelig tenke meg å hogge eget juletre når Tobias blir større, kanskje lage pepperkakehus sammen, gjøre små ting sammen som familie. Julefoto også selvfølgelig! Mer om det senere!

Dagens bilde viser hvor glade Tobias og jeg er for at vi overlevde årets juleshopping:

Hannah + Kowloon 1839

Verken en linse eller film jeg bruker noe særlig... Tror Hipstamatic prøver hardt å vise meg hva jeg tilsynelatende går glipp av i denne Shake to randomize adventsfotokalenderen. Blide er vi begge to i alle fall! Ha en fin førjulskveld! Her er Tobias tidlig i seng, noe som kan tyde på en tidlig start i morra tidlig. Bare å stålsette seg!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)