søndag 17. desember 2017

17.desember

Fordelen med å stå opp tidlig er at man får se dagen lysne. En klar rosa morgen i Bekkelaget i dag. Så kom tåka og jeg kunne se frosten legge seg på trærne. Og det med en varm kopp kaffe i hendene. Ganske så fint! Mens poden tok morgenlur fikk jeg laget opp litt av hans favorittmat om dagen; mos av søtpotet, gulrot, paprika og timian. En eple- og mangomos ble det også. Ikke værst på en søndags formiddag! (Skal sies at Tobias våknet underveis og lekte utålmodig i lekegrinda til jeg ble ferdig... Er jo så mye morsommere å åle vegg til vegg!)

Etter ettermiddagsluren dro vi nytte av søndagsåpne butikker, helt perfekt for glemske mammaer som helt hadde glemt vår middag i dag, og tok en trilletur i tåka. Siden det begynner å nærme seg jul, slengte jeg med julefilmene til Hipstamatic i mixen, og etter noen forsøk endte jeg opp med dette bildet som virkelig gir julestemning!

Americana + Dasher (uten ramme)

 

Det lyser nå tre lys i adventsstaken og det er en uke igjen til jul. Ha en fin tredje søndag i advent og senk skuldrene/terskelen/forventningene i uka frem mot julaften, pust med magen og forsøk å nyte de små øyeblikkene. Og er ikke julen helt din greie, husk at snart er styret og stresset over og det venter et splitter nytt år på deg!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)