torsdag 19. mars 2015

Dyster torsdag

Våren er forhåpentligvis rett rundt hjørnet. Jeg kan føle det, innerst inne. Håp, lysere dager, forandring. Et lite lysglimt på en ellers dyster torsdag var noen få solstråler gjennom et tett skylag, en tåkelagt Mjøsa å skimte i det fjerne fra vinduet på gjesterommet. Jeg hentet frem en god gammel venn, og ble litt nostalgisk over alt vi har opplevd og sett sammen. Nå er han nesten glemt og observerer verden fra plassen sin på hylla.

Jeg vil nødig kalle deg overflødig, kjære venn. Det var en tid du alltid var med på små og store eventyr... Før Fujifilm X-e1 kom inn i bildet, var du min trofaste følgesvenn. Men du ble litt for tung å drasse med på, litt for uskarp til tider. Det ble bare sånn. Men jeg glemmer til stadig hvilke nye triks du kan! Med bare en liten konverteringsdings kan jeg utstyre deg med alle MD-objektivene mine! Det husket jeg i dag, kjære venn. Og jeg lover at det ikke blir like lenge til neste gang du får komme ned fra hylla!

 

Bilder tatt med Canon EOS 400D + MD Converter og Kenlock Mc.tor f/3.5 200mm

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)