mandag 5. januar 2015

I 2015 skal jeg....

Vi er nå på 2015s femte dag, og jeg går inn for positivitet og optimisme. Det er jo mitt jubileumsår tross alt, så dette året må feires! Jeg kjenner en skrekkblandet fryd der jeg stirrer 30-årskrisa i hvitøyet, eller mer eller mindre en potensiell 30-årskrise. Jeg har ikke har større symptomer enn forvirring per dags dato. Men jeg har 25 dager på meg ennå... Denne tre null lyser mot meg i det fjerne, og jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke om det. Få panikk? Nei, ikke ennå. Så klart jeg hadde en formening for 10 år siden hvordan livet ved 30 kom til å bli, men perspektiver endres, samtidig som du selv og omverdenen endres. Jeg trodde jeg kom til å ha drømmejobben, drømmehuset, drømmemannen med våre veloppdragne 2,4 kjærlighetsbarn springende rundt oss når jeg rundet 30. Stikkordet her er vel drøm. Vel, drømmemannen er på plass og jeg elsker hjemmet vårt. Fremtidige barn er nettopp det, i fremtiden, og drømmejobben? Helt ærlig vet jeg ikke hva den er. Dukker den opp, så vet jeg nok å kjenne den igjen. Og en helt nydelig pus beriker livet mer enn jeg noen gang hadde forestilt meg. Så når regnskapet over 20-årenes forventninger/formeninger om å bli 30 skal avstemmes går jeg absolutt i pluss.

Overgangen til et nytt år er tiden for nostalgi for det overståtte og optimisme for det nye og ubrukte. Det ligger der, som et hav av muligheter fyllt med lovnader og muligheter. Som den grubler jeg er dykker jeg ned i refleksjoner og kommer opp igjen med noen få mål og leveregler for det nye året. Denne gangen tenkte jeg å skrive de ned, for det er ikke alltid jeg husker de lenger enn ut i februar... Skrive de ned som en liten manifestasjon.

I 2015 skal jeg:

  • Leve mer i øyeblikket og nyte de små tingene.
  • Slutte å bekymre meg for ting jeg ikke kan kontrollere.
  • Gi mer faen!
  • Pushe komforsonen og ikke ta de sikreste valgene alltid.

4 små ting som jeg tror gjør livet bedre, rikere.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg har så klart en egen fotoliste som ser slik ut:

  • Ta fler bilder. Ja, faktisk!
  • Fotografere mer med film. Og ikke minst fremkalle filmrullene som fyller opp kjøleskapet...
  • Teste flere av kameraene i samlingen som ikke har blitt testet ennå.
  • Printe ut fler bilder. De hører ikke hjemme kun på mac'en, men ser fine ut i album og på veggen også.
  • Reise mer! Det er alltid en inspirasjonsboost.
  • Dele fler foto-opplevelser på bloggen.
  • Skaffe eget mørkerom!

Det var mine to små lister. Hva er dine mål og forsetter for 2015? Del de gjerne i kommentarfeltet under her.

Godt nyttår! Med denne mannen ved min side er fremtiden lys, det er i hvertfall sikkert!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)