onsdag 28. januar 2015

Hipstamatic Roll 1: Helga Viking + Rijks + Cherry Shine

Så er tiden inne for første Hipstamatic-kombo i mitt ukentlige fotoprosjekt. Jeg har døpt det Hipstamatic Roll som får egen tag så de som er interesserte kan følge med, og gjerne ta del i moroa. Det hadde vært kjempegøy å se hva andre Hipstamatic-entusiaster der ute kreerer med samme kombo!

Den første kombinasjonen ble tilfeldig valgt ved å riste på iphonen. Som tittelen sier ble den som følger: Helga Viking lens, Rijks film og Cherry Shine Flash. Litt info fra Hipstamatic Gear :

Helga Viking er en av de gode gamle, klassiske Hipstamatic objektivene og en klar favoritt! Den brukes ofte, og jeg liker den dusje tonen og de kjølige tonene. Rijks er en relativ ny film, som ble lansert i september 2014. Jeg liker at den er uten rammer, og at den gir klare farger i godt lys. Så klart, den er inspirert av Van Gogh's Starry Night og skal gi tilnærmede, men svake sirkler. Jeg må innrømme at jeg ikke alltid klarer å se disse... Sherry Shine er er en av standard-blitzene som kommer med Hipstamatic. Den skal gi en følelse av solar flares, og på soft funksjon ser jeg at den funker. På full blitz blir den gjerne litt for mye av det gode for meg, da den gjerne vasker ut motivet.

Jeg hadde det gøy med min første Hipstamatic Roll, selv om det ikke akkurat var noen begivenhetsrik uke. Mye snø og kulde!

Først noen i naturlig lys:

Soft blitz:

 

Og ett med full blitz en tidlig, tidlig morgen:

Dette er nok en kombo jeg kommer til å bruke senere også, og som jeg kan gå god for. Blitzene er ikke en favoritt, så dommen blir: 4 av 5 stjerner.

Neste ukes kombo blir også overlatt til tilfeldighetene og ser slik ut:

Madalena + Ina's 1982 + Triple Crown Flash

Ha en fortsatt fin uke & happy snapping!

 

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)