torsdag 24. juli 2014

Min kamerasamling - Ny oppdatert oversikt

Puh, dette har vært tidkrevende. Til tross for at jeg har jobbet med oversikten i noen måneder. Jeg har utsatt og utsatt det, vel vitende om at den gamle siden ikke er utfyllende nok lenger. For ja, jeg samler aktivt fremdeles, selv om jeg prøver å konsentrere meg om de jeg har.... Jeg har nok ikke oppdatert oversikten på over ett år. Ved et storinnkjøp av en mystisk kameraeske i fjor økte samlingen plutselig med 10 + kamera, så det har vært mye googling og nett-research. Men nå skal vel størsteparten av kameraene mine være nevnt (tror jeg...). Kan du ikke ta en titt og si hva du synes? Siden finner du ved å klikke på fanen Min kamerasamling over. 

Det har vært lite tid og overskudd til analog fotografi hittil i år. Og det er mange grunner til det. En av dem har nok vært at jeg har blitt sjokkert over prisene på fremkalling og innscanning i forhold til kvaliteten som tilbys her lokalt. Pluss at etterspørselen er så lav at jeg må vente over en måned på å få fremkalt filmene mine. Den digitale tidsalder, sukk... Nå er en del av det problemet løst ved at jeg har skaffet meg egen scanner. Så skal jeg så fort jeg har fått samlet opp noen ruller, teste ut fremkalling via post. Jeg er optimistisk! Jeg har også bestilt 600-film til Polaroidkameraene mine nå som applestore selger dem til fornuftig pris med rask levering. Så jeg gleder meg til mange analoge eventyr fremover! 

Her er en visuell smakebit!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)