fredag 8. februar 2013

LomoKino & Supersampler!

Pål er gal, det er offisielt! Jeg fikk Supersampler og LomoKino i bursdagsgave! Beklager alle utropstegnene, men jeg ble hoppende glad!! 

LomoKino & Supersampler fra Lomography
Som du ser på bildet, LomoKino er et analogt filmkamera som bruker 35mm film. Ved å spille av i fremviser eller animere digitalt blir bildene som er tatt i serie til små filmsnutter. Morsomt, sant? På en vanlig rull med film blir det ca 50 sekunder lange snutter, avhengig av hastigheten du velger. Og all slags 35mm film kan brukes, negativ, sort/hvitt, tungsten, redscale, og slide. Jeg gleder meg masse til å teste det ut! Det finnes mange eksempler på LomoKino-filmer der ute på nett. Jeg fant denne på Vimeo som jeg likte godt:


Jeg drømmer om sort/hvitt film i LomoKinoen min, bulb-setting og Eifeltårnet by night....

Supersampler'en er også en artig sak. Som du ser har den ikke én linse, men fire! Det betyr at du tar 4 bilder på rappen. Supersampleren bruker også 35mm film, og gjett om det skal testes ut snart. For å gi en idé om hvordan det kan se ut, har jeg lånt bildene nedenfor fra Lomography:

Lomography Supersampler-bilde. Tatt av: tracyvmoore

Supersampler ballonger - tatt av grazie
Supersampler + X-pro Fuji Velvia tatt av ak47lomogurl 

Ah, jeg har mye moro framfor meg! Spørs om jeg må skaffe meg thermodress og få til en fotosafari i helga... Det er meldt ned mot 20 minusgrader, igjen. Liker ikke! Kan også melde om at jeg har levert januarfilmen av 12 kamera/12måneder-prosjektet og venter på treg fremkalling. 

Ha en strålende helg alle sammen. Og husk at det er morsdag på søndag! 

PS: Jeg kjøpte en analog bursdagsgave til meg selv i Berlin. Innlegg kommer snart :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)