fredag 21. desember 2012

Pamplona i 9 bilder

Hva kan jeg si? Mine drømmer om fotosafari og julegaveshopping i Pamplona gikk ikke som planlagt. Allerede første dagen fikk jeg matforgiftning! Fysj, jeg unner ikke min værste fiende den opplevelsen. Jeg har derfor ikke så mye å vise frem, ettersom jeg stort sett glante i taket på hotellrommet når jeg kom over det værste. Det er først i dag en uke senere at jeg begynner å føle meg som meg selv igjen...

Dette lille glimtet av Pamplona du nå får se er det jeg rakk å oppleve den første dagen, mens jeg vandret rundt i gamlebyen. Mulig jeg har noen analoge bilder å vise frem også etterhvert, men jeg tror ikke jeg rakk å ta så mange. Bildene unner er derfor tatt med iphone'n min. Heldigvis, det ryktes om ny reise til Pamplona i mai. Jeg gleder meg allerede, for det lille jeg fikk oppleve likte jeg veldig godt. Og hvem vil ikke til Pamplona i mai når solen skinner og sommeren er nær?

Restauranten på hotellet jeg bodde på. Hotellet er et ombygget kloster og dette er det gamle kapellet, alt malt i hvitt.

Markedshall: Cheese anyone?

Markedshall i Pamplona

Gamlebyen

To elegante herremenn spaserer utenfor Hemingways stamsted Cafe Iruna
Inne i ærverdige Cafe Iruna. Det var visst her Hemingway fant inspirasjon til sin berettelse om Pamplona i "Og solen går sin gang", mens han festet og drakk Gin & Tonics. Boken skal jeg forøvrig lese før neste besøk har jeg tenkt. 

Den berømte tyrerfekterstadion - Heldigvis var det julemarked der nå

Julepyntet rådhus?

Felice Fiestas!
Så, dette var stort sett det jeg fikk dokumentert av Pamplona... Ja, jeg er skuffet, men hva kan man gjøre? Bedre lykke neste gang, Oda!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)