fredag 30. november 2012

Sirkelmani

Det kribler ekstra i knipsefingeren når Hipstamatic kommer med oppdateringer. At jeg ikke har fått sett så mye dagslys i det siste, slik det er når en av merkelige grunner har valgt å bo så langt nord,gjør at det blir få (les: ingen) fotosafarier. Men i dag fikk jeg testet Hipstamatics siste oppfinnelse Gangster Squad FreePak i naturlig lys. Min første dom etter å ha testet pakken i forrige uke var at bildene ble litt utvasket, særlig portrettfoto, men at det funker veldig bra ellers. Og det beste av alt: Sirkelfilm!

Jeg har likt den effekten lenge, som du kan observere på bloggdesignet mitt, og er derfor glad Hipstamatic-menneskene har kastet seg på trenden. Instant circles uten å være innom en rekke apper som hver foringer kvaliteten noe, jeg liker det! Og selv om jeg sikkert har 20 fotoapper på iphonen min (ja, faktisk!) er Hipstamatic den jeg bruker mest og egentlig den eneste jeg trenger. Jeg har mange bare for moro, og som jeg bare bruker en gang i blant. Så, her kommer noen eksempler på nye GS-O-filmen:

Vinterhimmel - GS-O + Jimmy

Lys blå vinter - GS-O + Buckhorst

Omkranset - også GS-O + Jimmy.
Ja, jeg er litt besatt av trær for tiden.. Men hvem kan klandre meg? Og jeg kommer nok ikke til å gå lei av sirkler heller på en stund. Det eneste som kan konkurrere med Hipstamatic sin versjon må være app'en Afterglow. I tillegg til å ha mange filtre du kan legge til (som ikke er glorete ut) kan du beskjære bilder i en rekke størrelser og som du sikkert har gjettet også former. I Afterglow lagres bildene også i god kvalitet etter at du har redigert dem. Og du har mange krative muligheter. Som for eksempel kan du redigere et Hipstaprint som dette:

Pål og sin kjære 65'boble på siste tur for sesongen tidligere i høst 

Til å få et monokromt yttrykk som dette ved noen par triks i Afterglow:

Ikke værst, sant? Og endelig noen svar/hvittfiltre med litt dybde i! Jeg kan anbefale Afterglow, og ikke bare fordi jeg har sirkelmani...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)