mandag 9. juli 2012

Wien Del 2: Bybilder med Canon

Siden mitt gode gamle speilrefleks-kamera ufortjent har havnet litt i skyggen av mine analoge elsklinger bestemte jeg meg for å ta det med på tur. Som jeg skrev her led jeg under valgets kval hvilke kamera som skulle få bli med til Wien. Jeg endte opp med å ta med meg 4 kameraer pluss iphone, og da var jeg streng med meg selv. Å bruke analoge lettvektere som La Sardina har nok gjort meg bortskjemt, for flere ganger lot jeg Canon'et ligge igjen i safen på hotellrommet fordi jeg ikke orket å drasse på det. Hva har skjedd med meg? Jeg pleide å dra med meg det kameraet over alt! Jeg har litt selvransaking å gjøre der... 

Naturlig nok gikk jeg glipp av mange fotoøyeblikk fordi jeg ikke hadde Canon'et med meg. Jeg kan skylde på liten veske, og at jeg er redd for å bli frastjålet det, men det holder ikke. Har jeg fått en forkjærlighet for analog foto vs digitalt? Mja, Instant gratification fikk jeg gjennom iPhonen, så da ble det "svære" speilreflekskameraet overflødig 90 % av ferien. Så, hva har jeg lært? 1) Jeg må bli flinkere til å huske hvor gode resultater jeg kan få med et speilrefleks og hvor høyt jeg elsker Canon'et mitt. 2) Vurdere et hybridkamera (ja, ja, ja! Men vil det bidra til at jeg bruker Canon'et mer....?)

Her er noen av de (altfor) få bildene jeg tok med Canon'et mitt:

Så mange Vespa'er i Wien! 
Stephansdom: Et av Wiens landemerker


Ikon inne i Stephansdomen


Hva ber denne vesle jenta om?


Bønnelys



Glassvinduene minnet meg om Nidarosdomen (slik jeg husker den)


Hest og kjerretur, turistfelle!

Når sant skal sies, kvalitetsmessig ligger Canon'et milevis foran f.eks La Sardina og Diana Mini som er pur plastkameraer. Men, det er noe helt eget ved film. Selvfølgelig, jeg kan produsere slike effekter ved å redigere bildene, men det er på en måte juks... Jeg gleder meg til å fremkalle mine analoge ferieminner! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)