lørdag 29. oktober 2011

e-bayfristelser

Jeg hadde lovet meg selv å holde meg unna e-bay etter at kontoen min ble hacket. Det var ikke noe gøy å vinne auksjoner der automatiske bud var lagt inn til flere hundre pund. Heldigvis fikk jeg ordnet det så jeg slapp å betale, men det satte skrekken i meg. Det beste er å holde seg unna, tenkte jeg. Jeg klarte det helt frem til i går.. 

Om jeg har nok kameraer? Nei, langt i fra! Snart kommer et Belomo Vilia i posten fra Hviterussland. Jeg gleder meg! 

Bildet ovenfor har jeg lånet fra lomography
Jeg kjøpte det ganske på impuls, så jeg vet ikke så mye om det. Det skal visst være i liga med Smena-kameraene og ha det samme værsymbolsystemet, logisk innstilling med andre ord.Det ble produsert mellom 1973 og 1986, så en "oldie, but a goodie". Det tar 35 mm film, har manuelle innstillinger for full kontroll og skal visst ta ganske skarpe bilder, til å være film da. Noe av sjarmen er jo at det synes at det er film. Det har visst Hot Shoe, så mulig Diana Mini Blitzen fungerer på den? Vi får vente og se.. 

Apropos Smena! Mitt har det løsnet noen skruer i, så jeg må undersøke om noen har ferdigheter til å fikse det. På fotobutikken der jeg pleier å levere filmene mine til fremkalling ble jeg fortalt at de fikset gamle kamera, men prisen var 1000 kr for diagnose og deretter 1000 kr per arbeidstime! Jeg kjøpte jo kameraet for 20 dollar inklusiv porto (mener jeg å huske)! Sukk, dagens bruk og kast samfunn... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)