torsdag 28. april 2011

Jeg drømmer om...

å reise til Kambodsja! Det har jeg egentlig gjort i flere år nå. Jeg har jo vært i nabolaget flere ganger, men det har aldri blitt noe av at jeg har reist dit. Enten fordi jeg ikke har hatt tid eller råd, men mest fordi det er så mange steder jeg ønsker å oppleve sammen med noen, ikke på egenhånd. Så Kambodsja er min store gulrot! Når masteren er levert og eksamen overstått, da vil jeg reise sammen med verdens beste.  

Det hjelper på motivasjonen å ha noe å drømme om og se frem til, å belønne god innsats med. Mens vi snakker om motivasjon; min er veldig god om dagen *bank i bordet*.  Og sånn skal det fortsette! Jeg skal tilogmed på jobbintervju på mandag, så jeg krysser fingrene og satser på det beste. Jeg har hørt at det alltid ordner seg for snille piker.. 

For å visualisere mine drømmer:



Ankor Wat
Angkor Wat
Munker
Sihanoukville
Spesielt resort i Kep
Nasjonalpark i Mondulkiri

Jeg har lyst til å pakke sekken allerede!

2 kommentarer:

  1. Hei! Takk for inspirerende reiseblogging! Vi har tenkt oss på tur til Thailand/Kambodsja i november, og i stor grad ta samme turen som det virker som dere gjorde i 2012, med Angkor Wat og Siem Reap først, og deretter Koh Mak, Koh Chang og muligens Koh Kood, og jeg fikk vite så mye nyttig av å lese innleggene dine! Skjønner at dere hadde de beste opplevelsene på Koh Mak og Koh kood? Har også registrert at det er litt varierende info ang. malariarisiko på de tre øyene.... tok dere Malariamedisin da dere var der?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne M. Så koselig at du stakk innom og takk for gode ord :) Dere kommer til å få en fantastisk tur! Har dere reist i Thailand tidligere?

      Det eneste vi ville gjort annerledes ville vært å reise tidligere til Koh Mak og Koh Kood, selv om Koh Chang også er en flott øy. Koh Kood og Koh Mak er virkelig steder å slappe av og nyte livet. Jeg er ingen helsearbeider, så dere må vurdere selv, men har ikke tatt malariamedisin i Thailand, selv da jeg bodde der. Myggspray og myggnett etter behov, så klart, men har ikke blitt rådet til malariamedisin. Vil derimot absolutt råde dere til å ha alle vaksiner i orden.

      Ønsker dere en god tur! Om jeg kan hjelpe med noe, bare spør :)

      Slett

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)