torsdag 28. oktober 2010

My home away from home

Siden jeg har flyttet til Alex og Kanson, tenkte jeg at jeg kunne vise litt hvordan jeg bor. Som sagt leier jeg et rom i andre etasjen over sushibaren deres, mens de bor i den øverste etasjen. Det er veldig sentralt, og passer meg perfekt. Når de åpner restauranten neste uke, blir det nok mer liv her, men akkurat nå er det relativt rolig.

Øverst fra venstre: 1: Nabolaget. 2: Vifta jeg ikke klarer meg uten. 3: Studiemotivasjon fra Starbuck's rundt hjørnet. 4: I den gule delen bor jeg! 5: Rommet mitt.                                                                            
Sånn feltarbeidsrelatert begynner det å skje ting (uten å jinx'e det hele). Jeg skal på min første felttur i morra til 2 Hmonglandsbyer ca 2 timer fra Chiang Mai. Jeg er utrolig spent, både på hvordan det går, men ikke minst om tolken kan vise meg det han lovet. Kall meg gjerne kynisk, men etter sist gang velger jeg å begrense entusiasmen litt, og forholde meg litt nøktern til hele opplegget. Jeg skal visstnok få møte et par sjamaner, en urtedoktor og noen av landsbyenes eldre. Om mulig får jeg også møte landsbylederne, så det høres veldig bra ut i teorien. Jeg er i hvertfall klar og ivrer etter å komme igang!

Ute i nabolaget møtte jeg på denne søte krabaten:


Tror vi skal bli gode venner han og jeg.. Spesielt gleder han seg nok til at Kansons sushibar åpner på tirsdag.

Jeg liker ikke bilderedigeringen (eller hva det nå heter...) til blogger, så det blir en del fotomontasjer fra Picasa i stedet. Med blogger får jeg ikke bildene der jeg vil ha dem, og det blir så rotete. Picasa er jeg derimot venner med og anbefaler på det varmeste!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten kommentar eller tilbakemelding :)